Cursus Van thuiswerken naar hybride werken: wat en hoe?

Incompany cursus

Veel werkgevers overwegen om het hybride werken in hun organisatie door te voeren, maar hoe wordt het teamgevoel behouden? Hoe stuurt een leidinggevende zijn team aan? Heeft een werknemer nog recht op een reiskostenvergoeding of moet een werkgever een thuiswerkvergoeding verstrekken? Kan een werkgever werknemers verplichten om deels vanuit huis en deels vanaf kantoor te werken? Is de werkgever verantwoordelijk voor het naleven van de arbonormen wanneer wordt thuisgewerkt? Deze vragen en nog meer komen aan bod in de cursus Van thuiswerken naar hybride werken: wat en hoe?

  1. Inhoud
  2. Doelgroep
  3. Programma
  4. Werkwijze
  5. Reviews
  6. Incompany

Cursusdetails

Prijs
Vraag kosteloos en vrijblijvend een offerte aan voor een incompany cursus.
Duur
1 dagdeel
Aantal deelnemers
Maximaal 16
Opleidingspunten
3 punten in het kader van Puntenstelsel
Docenten

Inhoud

In deze cursus bespreken wij de actuele wet- en regelgeving die op dit moment van toepassing is wanneer wordt besloten om hybride te gaan werken. Ook geven we vast een doorkijkje in de wet- en regelgeving die nu wordt opgesteld om hybride werken verder te stimuleren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en praktische oefeningen staan we stil bij de praktische kant van het hybride werken.

Na afloop van de cursus:

  • ben je op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving en ken je de stand van zaken van aankomende wet- en regelgeving
  • ben je op de hoogte van de afspraken die werkgever en werknemer met elkaar kunnen maken in het kader van het hybride werken
  • ben je in staat om vragen van leidinggevenden en werknemers adequaat te beantwoorden

Doelgroep

Managers en HRM- functionarissen van organisaties die overwegen over te stappen op het hybride werken of deze keuze al hebben gemaakt.

Programma

  • Waar moet de werkgever rekening mee houden als hij het hybride werken gaat invoeren binnen de organisatie?
  • Wat is de rol van de medezeggenschap?
  • Welke verplichtingen heb je als werkgever en hoe kom je deze zorgvuldig na?
  • Wat mogen de leidinggevende en de werknemer over en weer van elkaar verwachten en eisen wanneer zij in overleg treden om afspraken te maken over hybride werken?
  • Hoe kan je toezien op de naleving van de afspraken?
  • Wat doe je als de afspraken worden geschonden?

Werkwijze

De cursus wordt verzorgd door een ervaren adviseur in het ambtenaren- en arbeidsrecht. Er is voldoende gelegenheid met de docent en medecursisten je vragen te bespreken. Na afloop van de cursus ontvang je een digitaal deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je vrijblijvend contact opnemen met mr. Martijn Hofkes (079 - 3631919). Of mail ons.

Deel deze cursus

Reviews

“Prima. Interessant. Op waarde.”

“Informatief en actueel”

“Leerzaam en interactief”

“Interessant, veel geleerd”

“Prima startcursus om in korte tijd de highlights van het hybride werken te horen. Mooie afwisseling qua werkvormen.”

Incompanycursus

Wij kunnen deze of andere cursussen ook incompany verzorgen. De cursus wordt afgestemd op de specifieke opleidingsbehoefte en toegesneden op de organisatie. Bel ons: 079-3631919 of stuur een mail. Wij helpen je graag.

Ontvang ons cursusaanbod

Volg ons op social media