Binnen uw organisatie heeft u tijdelijk een extra medewerker nodig. Uw organisatie heeft niet het budget om een medewerker in vaste dienst aan te nemen, terwijl u en uw collega’s niet de tijd of de expertise hebben om de beoogde werkzaamheden te verrichten. U bent dan ook op zoek naar een tijdelijke medewerker waarvan, na afloop van deze tijdelijke werkzaamheden, op een eenvoudige manier afscheid genomen kan worden. Het arbeidsrecht kent verschillende soorten flexibele arbeidsrelaties.
Bij het maken van een keuze kunnen allerlei vragen rijzen:
- Hoeveel tijdelijke arbeidsovereenkomsten mag ik sluiten?
- Ben ik na afloop van een tijdelijke arbeidsovereenkomst een ontslagvergoeding verschuldigd?
- Mijn tijdelijke medewerker is ziek geworden en nu loopt zijn arbeidsovereenkomst af. Welke gevolgen heeft dit?
- Mijn oproepkracht zegt dat hij in vaste dienst is. Kan dat?
- Wat is het verschil tussen uitzending, payrolling en detachering?
- Ik huur een tijdelijke medewerker in. Met welke cao heb ik dan te maken?
- Wet DBA. Wat is dat?
- Ben ik verplicht om een modelovereenkomst te sluiten met een zzp’er?
- Ik werk bij een overheidsorganisatie. Kan ik kiezen tussen een tijdelijke arbeidsovereenkomst of een tijdelijke aanstelling?
Advies en hulp bij uw vragen over flexibele arbeidsrelaties
De flexibele arbeidsrelatie kent vele verschijningsvormen. Welke vorm kiest u en welke risico’s loopt u? Bij het maken van een keuze is het van belang dat u goed geïnformeerd bent. Wat zijn de voor- en nadelen? Heeft u een keuze gemaakt en wordt u verrast door een onverwacht risico, dan is het fijn als u met een specialist kunt overleggen over de (on)mogelijkheden om dit risico te verkleinen of op te lossen. De advocaten en adviseurs van Vijverberg zijn gespecialiseerd in het adviseren en procederen over de verschillende vormen van flexibele arbeid. Ook het adviseren over flexibele arbeidsrelaties binnen de overheid behoort tot onze expertise. Bel voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek: 079 - 3631919.